20-10-2024: wedstrijdverslag ‘t Peeske 1 – Erix 1 0-0 (0-0)

Erix mag tevreden zijn met een punt tegen mede-concurrent ’t Peeske

De wedstrijd tussen ‘t Peeske en Erix begon gelijkopgaand, waarbij beide teams aanvankelijk weinig ruimte weggaven. Na acht minuten kwam de eerste grote kans voor ‘t Peeske voort uit een dom weggegeven corner door Erix. De bal werd bij de eerste paal doorgekopt, maar de thuisploeg wist net niet te scoren. Erix kwam er vervolgens goed uit met een actie van Guus, die op snelheid zijn tegenstander passeerde en een vrije voorzet gaf. Helaas stond er niemand klaar om de bal binnen te tikken. Kort daarna leek ‘t Peeske op voorsprong te komen via een diepe bal op hun spits. Hoewel de goal op het eerste gezicht geldig leek, werd deze terecht afgekeurd wegens buitenspel in de aanloop van de aanval. In de 22e minuut kantelde ‘t Peeske goed naar de vrije ruimte nadat Erix grote ruimtes liet vallen. Een voorzet van ‘t Peeske leek ongevaarlijk, maar de bal werd nog verrassend op de paal geschoten door de rechtsbuiten. ‘t Peeske was duidelijk sterker in dit deel van de wedstrijd en bleef via lange crosspasses gevaarlijk. Erix kreeg echter ook een aantal grote kansen, vooral in de 36e minuut. Na een afgeslagen vrije trap gaf Guus een goede voorzet vanaf rechts, waaruit Rick bijna de 0-1 maakte. De keeper van ‘t Peeske tikte de bal net over. Uit de daaropvolgende corner kreeg Teun een kopkans, die net naast ging, en ook Bink kon de bal bij de tweede voorzet niet binnenkoppen. In deze fase nam Erix het gevaar meer over van ‘t Peeske en creëerde het meerdere kansen, waaronder een schot van Teun na goed samenspel met Viggo, maar zijn schot ging recht op de keeper af. De eerste helft werd afgesloten met een sterker ‘t Peeske, vooral gevaarlijk via crosspasses, terwijl Erix tegen het einde van de helft de kansen kreeg.

In de tweede helft begonnen beide teams slordig, met veel fouten aan beide kanten. In de 55e minuut leidde dom balverlies van Erix tot een gevaarlijke voorzet van ‘t Peeske, die net voorlangs werd gekopt. Rick probeerde nog met een volley uit een afgeslagen corner, maar schoot naast. Vervolgens verdedigde Erix zwak, maar Nick wist een gevaarlijke voorzet net op tijd te onderscheppen voordat een ‘t Peeske-speler kon intikken. In de 63e minuut kreeg Erix een vrije trap op een gevaarlijke plek, na een overtreding op Rick. Hij schoot de bal hard in de hoek, maar de keeper van ‘t Peeske was niet verrast en pakte de bal. ‘t Peeske kwam snel daarna dicht bij een goal, met een schot op de lat in de 65e minuut. Erix kwam hier goed weg. De mogelijkheid voor Erix om verrassend op 0-1 te komen via een 1-op-1-situatie van Rick ging net voorlangs. Viggo zette in de 79e minuut nog een gevaarlijke aanval op, maar Mart kon bij de eerste paal net niet binnen tikken. ‘t Peeske kreeg een heel aantal goede kansen, waaronder een grote kans na een cornerbal en een scrimmage, maar keeper Tim redde uitstekend. In de 87e minuut kreeg ‘t Peeske nog een uitgelezen kans toen een invaller de bal achter het standbeen net voorlangs tikte. Erix had het moeilijk, maar wist stand te houden. In de laatste minuut van de wedstrijd kreeg Rick nog een mogelijkheid, maar hij kon de bal niet goed meenemen, waardoor de kans verloren ging. ‘t Peeske had op basis van het aantal kansen meer verdiend en Erix mag blij zijn met het behaalde punt.

Aanstaande woensdag 23 oktober speelt Erix in Goor voor de beker tegen Twenthe en zondag 27 oktober is men vrij.