13-10-2024: wedstrijdverslag Erix 1 – Angerlo Vooruit 1 0-4 (0-0)

Erix komt eenvoudigweg kracht tekort tegen Angerlo Vooruit en lijdt verdiende nederlaag

Erix heeft vanmiddag een nederlaag geleden tegen Angerlo Vooruit. Het werd 0-4 voor de gasten uit Angerlo.

In de openingsfase was Angerlo V. de betere ploeg. Dit leidde in de 4e minuut tot een kans voor de gasten. Een voorzet vanaf de rechterkant werd goed onderschept door Erix-doelman Tim Oude Elferink voordat de Angerlo-V. spits de bal van dichtbij kon binnenwerken. In de 15e minuut was er wederom gevaar van de gasten maar Tim bracht knap redding. Het was duidelijk dat Erix een moeilijke middag tegemoet ging en Erix moest het ook hebben van omschakelmomenten of van fouten van de tegenpartij. In de 23e minuut kreeg Rick ten Have een goede kans om Erix op voorsprong te zetten. Na een een verdedigingsfout kwam Rick alleen voor de Angelo V.-doelman maar deze bleef rustig en redde bekwaam. Dit was de beste kans in de wedstrijd voor Erix. Hierna voerde Angerlo V. de druk verder op en Erix moest zich beperken tot verdedigen. Angerlo V. kreeg kansen zoals in de 37e minuut. Dit spits dook alleen voor Erix-doelman Tim Oude Elferink op maar Tim bracht wederom knap redding. De ruststand was 0-0 en daarmee mocht Erix tevreden zijn.

Na rust had Angerlo V. het meeste balbezit en voerde de druk verder op en dit resulteerde in een verdiende voorsprong in de 54e minuut. Tim redde in eerste instantie nog maar was vervolgens kansloos in de rebound. 0-1. Na rust was Angerlo ook de betere en fysiek sterkere ploeg en Erix kon weinig daartegen inbrengen. In de 68e minuut viel de 0-2 waarbij de bal in vrijstaande positie eenvoudig kon worden binnengeschoten. Dit was de beslissing in de wedstrijd. Aan inzet ontbrak het niet bij Erix maar tegen het kwalitatief betere Angerlo V. was dat alleen niet voldoende. Erix was slordig in balbezit en had moeite de bal in de ploeg te houden. In de 85e minuut viel de 0-3 uit een cornerbal die bij de tweede pal van dichtbij werd binnengekopt. En in blessuretijd viel ook nog de 0-4.

Erix kwam zoals eerder vermeld vanmiddag eenvoudigweg kracht tekort tegen een kwalitatief sterke tegenstander. Volgende week zondag 20 oktober speelt Erix de uitwedstrijd tegen ’t Peeske in Beek (gemeente Montferland). Om enigsinds afstand te kunnen nemen van de onderste plaatsen zal er daar gewonnen moeten worden.