06-10-2024: wedstrijdverslag GWVV 1 – Erix 1 8-0 (4-0)

Erix lijdt forse nederlaag in Varsselder

GWVV begon de wedstrijd met meer initiatief en wist al snel het spel naar zich toe te trekken. Erix beperkte zich in de beginfase voornamelijk tot het spelen van de lange bal, maar wist daarmee weinig druk op de tegenstander te zetten. De eerste 15 minuten van de wedstrijd verliepen zonder grote kansen voor beide teams, al had GWVV duidelijk meer controle over het spel. De 1-0 voor GWVV viel na een kwartier spelen. Een hoge voorzet belandde bij twee vrijstaande spelers van GWVV in het strafschopgebied, waarna een van hen de bal simpel kon binnenkoppen. Erix zette te weinig druk, waardoor het doelpunt vrijwel ongestoord tot stand kwam. Na de openingstreffer leek Erix wat meer grip op de wedstrijd te krijgen, maar tot grote kansen leidde dit niet. De 2-0 volgde al snel, wederom vanuit een lange bal. Deze werd door een speler van GWVV beheerst opzij gelegd, waarna de bal eenvoudig kon worden ingetikt. Het eerste serieuze wapenfeit van Erix kwam na een goede dieptepass van Teun. Mart gebruikte zijn lichaam goed om de bal te controleren, maar zijn volley ging recht op de keeper af. Een gemiste kans voor Erix om terug in de wedstrijd te komen. Vlak daarna vergrootte GWVV de voorsprong naar 3-0 via een scherpe corner die van dichtbij werd ingetikt. Kort voor rust wist GWVV met een snelle combinatie opnieuw gevaarlijk te worden. Een overtreding van een Erix-verdediger leidde tot een penalty, die feilloos werd benut voor de 4-0. De scheidsrechter floot direct na de aftrap voor de rust.

In de tweede helft veranderde er weinig aan het spelbeeld. GWVV bleef domineren en wist al snel de 5-0 en 6-0 op het scorebord te zetten. Erix kreeg nog een paar kansen, waaronder een vrije trap van Sem, maar zijn schot belandde recht op de keeper. Mats was vervolgens dicht bij de tweede bal, maar ook hij slaagde er niet in om te scoren. Teun kopte een voorzet van Nick net naast, wat een van de weinige serieuze kansen voor Erix in de tweede helft was. GWVV bleef gevaarlijk in de omschakeling en wist via de rechterflank de 7-0 te maken. Guus had nog de kans om iets terug te doen voor Erix, maar schoot te gehaast naast in een 1-op-1-situatie met de keeper. Uiteindelijk liep GWVV uit naar een 8-0-overwinning.

De jonge selectie van Erix was vandaag niet bij machte om het GWVV lastig te maken. Volgende week zondag 13 oktober wacht de thuiswedstrijd tegen Angerlo Vooruit.